Jämförelse mellan år i olika sjukvårdsdistrikt i stapeldiagram, offentliga hälsovårdsorganisationer

Källa: Användningen av informations- och kommunikationsteknik inom hälso- och sjukvården 2011, 2014, 2017 och 2020. Uleåborgs universitet (FinnTelemedicum) och Institutet för hälsa och välfärd.

Mätare: Medborgare: Elektronisk bokning tillgänglig %

Sektor: Hälsocentral

Datainnehåll

Sektorspecifik procentandelen av de organisationer som svarade 'ja' till en eller båda frågor. Antalet svarande på enkäten som divisorn. Verksamhetsområdet har inte definierat för privata organisationer.

Vilka av följande tidsbokningstjänster erbjuder ni patienterna? Elektronisk direktbokning av ny tid (patienten väljer tid via sin enhet). Skala: Ja/ Nej. ELLER Ger ni patienterna möjlighet till tidsbokning, bokningsbekräftelse eller avbokning per sms (exkl. annan påminnelse)? Skala: Ja/ Nej

Kontaktinformation

Innehållsliga frågor och utvecklingsidéer om rapportering kan skickas till Tuulikki Vehko, e-post: tuulikki.vehko(snabel-a)thl.fi